top of page

Privacy verklaring Massagepraktijk Op ‘e Barten.

 

Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat ik, als uw behandelend therapeut een dossier aanleg Dit is ook een wettelijke plicht opgelegd door de WGBO.

  • ( Wet op de Geneeskundige behandel Overeenkomst).

Uw dossier bevat aantekeningen over uw gezondheidstoestand en gegevens over de uitgevoerde onderzoeken en behandelingen.

 

Ik doe mijn best om uw privacy te waarborgen. Dit betekent onder meer dat ik:

  • Zorgvuldig omga met uw persoonlijke en medische gegevens.

  • Ervoor zorg dat onbevoegden geen toegang hebben tot uw gegevens.

 

 

Als uw behandelend therapeut heb ik als enige toegang tot de gegevens van uw dossier.

Ik heb een wettelijke geheimhoudingsplicht ( beroepsgeheim)

 

De gegevens uit uw dossier kunnen ook nog voor de volgende doelen gebruikt worden:

  • Om andere zorgverleners te informeren, bijvoorbeeld bij een verwijzingnaar een andere behandelaar. Dit gebeurd alleen met uw expliciete toestemming.

  • Voor het gebruik voor waarneming, tijdens mijn afwezigheid.

  • Voor het geanonimiseerde gebruik tijdens intercollegiale toetsing.

  • Een klein deel van de gegevens uit uw dossier wordt gebruikt voor de financiële administratie, zodat ik of mijn administrateur, een factuur kan opstellen.

 

In het dossier vermeld ik de volgende gegevens:

  • Uw naam, adres en woonplaats

  • Uw geboortedatum

  • Uw telefoonnummer

  • Uw emailadres

  • Uw gezondheid

 

 

Als ik vanwege een andere reden gebruik wik maken van uw gegevens, dan zal ik u eerst informeren en expliciet uw toestemming vragen.

Deze gegevens in het cliënten dossier blijven zoals in de wet op de behandelovereenkomst wordt vereist, 20 jaar bewaard.

 

PRIVACY OP DE ZORGNOTA

 

Op de zorgnota die u ontvangt staan de gegevens die door de zorgverzekeraar gevraagd worden, zodat u deze nota kan declareren bij uw zorgverzekeraar.

 

  • Uw naam, adres en woonplaats

  • Uw geboortedatum

  • De datum van behandeling

  • Een korte omschrijving van de behandeling zoals bijvoorbeeld “behandeling natuurgeneeskunde” of “behandeling shiatsu”.

  • De kosten van het consult

KLACHTEN:

Een klacht?

 

U heeft een klacht, dat is vervelend en die moet opgelost worden.

 

Graag ga ik met u in gesprek over uw klacht om te kijken of wij samen een oplossing kunnen vinden. Vindt u het lastig om het bespreekbaar te maken dan kunt u er ook voor kiezen om het schriftelijk te doen. Uiteraard gaan we daarna samen in gesprek om te kijken of we de klacht kunnen oplossen.

 

Lukt het niet om er samen uit te komen dan ben ik via mijn beroepsvereniging NVST aangesloten bij een klachtenfunctionaris (Quasir) en bij een geschillencommissie (Stichting Zorggeschil).

 

De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en ondersteunt u bij het formuleren van uw klacht en het onderzoeken van een oplossing. Uw therapeut wordt op de hoogte gesteld van het inschakelen van de klachtenfunctionaris.

 

Indien samen met de klachtenfunctionaris  geen oplossing wordt gevonden, kunt u terecht bij de geschillencommissie. De klachtenfunctionaris kan u ondersteunen bij het inschakelen hiervan. Een geschillencommissie doet een bindende uitspraak.

 

Het stappenplan bij een klacht:

  1. ga in gesprek met uw therapeut;

  2. indien stap 1 geen oplossing biedt, kunt u de klachtenfunctionaris van Quasir inschakelen:

mail          : bemiddeling@quasir.nl, t.a.v. coördinator Klachtenbemiddeling

telefoon  : 085-4874012

post          : Quasir, t.a.v. coördinator Klachtenbemiddeling, Postbus 1021, 7940 KA  Meppel;

  1. indien stap 2 geen oplossing biedt kunt u Stichting Zorggeschil inschakelen, dit gaat via de klachtenfunctionaris.

​​

​​

​Deze website maakt gebruik van cookies

laatste aanpassing privacyverklaring 20-08-2024

bottom of page